{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Er det snobberi ?? {{forumTopicSubject}}

Hej,

for noget tid siden var det lidt oppe om hvor vidt man hilser på andre.

Nu triller jeg efterhånden mange km på vejene i Nordsjælland og hilser troligt på alle.

MEN....jeg har lagt mærke til en kedelig tendens, nemlig at det er de færreste som hilser igen.

Faktisk er det kun de lidt ældre med hang til ekstra mavepolstring der hilser igen.....hmmm

Er dte bare snobberi eller ? Man føler sig jo lidt dum når man hele tiden hilser....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det snobberi ??
  • #1   13. maj 2009 Har oplevet det samme *hehe*
    Jeg tror bare ikke at det er noget man gør.. eller os er folk bare koncentreret eller smadret smiley

Da jeg kørte mc, hilste vi altid på hinanden.. det var kun dem med rygmærker der ikke gad at hilse..

• #2   13. maj 2009 Der er bare forskelligt fra person til person..

Lige som nogle hilser på deres naboer på villavejen, andre gør ikk..

Og det med mc'ister der hilser på hinanden, er jo nærmest en uskreven regl.. Og ja, dem med mærker hilser ikke smiley

• #3   13. maj 2009 Jeg hilser sjældent (koncentrerer mig om alt muligt andet), men hvis folk hilser mig, så hilser jeg da tilbage.. Siger altid tak når folk viser hensyn og giver plads.

• #4   13. maj 2009 Jeg hilser på alle, og gerne med et smil, og jeg gør det faktisk altid. Men når nogen ikke hilser igen, og jeg ved at de har hørt mig, kvitterer jeg gerne med et højt: "er det svært at hilse??"

Jeg oplever faktisk at det oftest er de lycra-indpakkede xc'ere der har sværest ved at hilse, gerne i 30-40 års alderen. Argh, det er som at sætte en rød klud foran min næse.

• #5   13. maj 2009 Jesper.

*off topic*
    De gange jeg har mødt "dem med mærker" hvor jeg har racet rundt på min japaner (gixxer) er det sjældent de gider løfte lappen. 2 ud af 10 gider måske..

• #6   13. maj 2009 Her oppe i nordjylland synes jeg altid folk hilser (:

• #7   13. maj 2009 Rene,

du er bare ikke grum nok til at de har respekt for dig smiley

Men til topic......det er jo bare at fortsætte med at hilse fra min side.....hvis folk kan nå og se det smiley

• #8   13. maj 2009 Da jeg boede i Vestjylland, hilste folk ALTID, men her i Kbh/ Nordsjælland er der ingen der hilser, de glor bare underligt smiley

• #9   13. maj 2009 Er det ikke bare noget vi danskere som regel har en tendens til...? Man hører tit gennem medierne at vi danskere er meget lukkede i vores kropssprog og ikke snakker alt for meget til fremmede.. Desværre, jeg kender godt følelsen af at man hilsere pænt og personen så bare kigger mærkeligt på en.. Pisse træls.. DANSKEN SKAL VÅGNE OG HILSE PÆNT PÅ HINANDEN (uanset om man kender personen eller ikke gør)..!!! smiley

• #10   13. maj 2009 HØRT! *Hej René* smiley

• #11   13. maj 2009 Kører selv primært i Nordsjælland og hilser alitd, være sig på landevejen eller i skovene :).

Høflighed har aldrig skadet nolge smiley

• #13   13. maj 2009 Det samme spørgsmål går igen på løber fora. Personlig hilser jeg altid på andre løbere når jeg selv løber og tilsvarende når jeg er på cyklen.

Det er dog maks halvdelen af gangene, at folk hilser igen..

• #14   13. maj 2009 Det her emne glemte jeg sgu da at oprette for flere måneder siden xD

Det er bare typisk dansk, asociale **bandeord bandeord** danskere, hader virkelig den danske asocialitet, det er så typisk danskere (nu er jeg ved at være færdig med at disse danskere xD) jeg skammer mig sgu nogengange over at være dansker.
    Har endda oplevet hvor jeg har hilst på nogle af min fars venner, hvor de bare har kigget stift frem og ignoreret mig, synes det er så klamt sådan noget.
    På min første cykeltur i år hilste jeg på 8 jeg kom forbi, INGEN hilsede, har regnet ud at 1/15 hilser ca.... Så er jeg vidst færdig med at disse xD

• #15   13. maj 2009 jeg synes faktisk det er fedt når folk hilse på vejene! oplever det en del på strandvejen, at folk hilser. de første gange nogen hilste på mig mens jeg kørte tænkte jeg, om der var noget galt, enten med mig eller min cykel haha;-) hilser altid igen!
    Lad os gøre det til en regel at alle herinde fra ALTID hilser på vejene!! smiley

• #16   13. maj 2009 Jeg hilser altid og har været nede i Frankrig og cykle opad alperne osv. der hilste jeg også til folk der kom dernede der var INGEN der hilste igen, jeg var der 10 dage og cykler 10 dage ingen hilsede.

• #17   13. maj 2009 Nikolaj M:

Og i skoven.. smiley

• #18   13. maj 2009 Hils på folk, og hilser de ikke igen ....

Hilser vi pænt med fuldt udstrakt langemand næste gang ;O)

• #19   13. maj 2009 Jeg hilser, i hvertfald med garanti når jeg bliver hilst på, men også meget ofte umotiveret. Jeg synes faktisk de fleste hilser igen, dog ikke altid når det er en semi-prof man hilser på...

• #20   13. maj 2009 Franskmænd, er også i en katagori for sig selv...

De går jo også for at være det mest ubehøvlede folk i hele verden !!

PS : og så er de tilmed lommetyve alle sammen ;O)

• #21   13. maj 2009 Ja, og så generaliserer de også (:

• #22   13. maj 2009 Tror ikke kun det var franskmænd det var jo et turist sted hehe (: - det er fandme klamt at de ikke kan engelsk smiley

• #23   13. maj 2009 Enig Kedde, men der er sku også noget pænt hunkøn dernede..!! Så en sommerferie i de franske alper er ikke utænkeligt.. smiley

• #25   13. maj 2009 Nikolaj det ér allerede en uskreven regel som Kryll os siger smiley

Hilser altid, men bliver sgu næsten sur når folk ikke hilser igen.. Fatter virkelig ikke hvad man får ud af at være så asocial...

• #26   13. maj 2009 Man skal da altid hilse.. nogen gange tror jeg ikke at den anden rytter er klar på at hilse og bliver mundlam, men så er han klar på det næste gang han møder en og kan være han så for hilst igen...
    men så der også dem som bare ikke kan snakke.. der kørte en langsomt forbi imens jeg stod og fumlede med min taske og vi kiggede på hinanden og jeg sagde hej 3 gange! hver gang højere og højere og han træk ikke mine..... mystisk siger jeg bare

• #27   13. maj 2009 Hmm jeg har primært kørt lidt rundt i KBH - og der hilser jeg nu ikke på alle andre cyklister!
    1. Fordi der er ret mange
    2. Fordi det i reglen er en god idé at undvige andre trafikanter
    Er der nogen som hilser, skal jeg have gang i vigtigere hvis jeg er så uhøflig ikke at hilse igen! Eksempelvis dreje, skifte gear eller noget som kræver lidt opmærksomhed...

Men når jeg kører på rulleskøjter har jeg det da med at hilse! Jeg synes at det er en god skik!

Når det så er sagt - så nægter jeg altså at hilse på alle andre bilister når jeg kører bil smiley

• #28   13. maj 2009 smølfen: det er jo nok ikke ment som at du inde i byen i KBH skal hilse på samtlige cyklister;-) men at der bør hilses hvis man køre på landevej eller i skov...

@El Capitaine: nu er den ikke bare uskreven, men skrevet smiley

• #29   13. maj 2009 Nikolaj uuuh xD

• Bue K
    Bue K Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 20
    #30   14. maj 2009 Personligt hilser jeg ikke rigtigt på folk jeg ikke kender.

Men det hænger måske også sammen med at der er rimelig mange cykelister i Aalborg, så man ville få travlt hvis man skulle hilse på dem alle sammen.

• #31   14. maj 2009 @Bue K

Som tidliget sagt, så er der heller ikke tale om at du skal hilse på alle inde i byen, men nærmere når du ligger ude på landevejen eller kører i skoven smiley

• #32   14. maj 2009 Hilser altid på andre cykelryttere, altså ikke på dem der kører citybike. De kender ikke den uskrevne regl, og charmen forsvinder måske også ved det hvis alle bare hilser på alle, selv om det også kunne være meget rat smiley

Det skulle jo være en posetiv og god ting at hilse på andre cyklister, men må også indrømme at jeg da er kommet til at råbe af en der ikke hilse, var lidt pinligt bagefter..

Vi hilses smiley

• #33   14. maj 2009 Nikolaj M: Det var nu også mere ment som en joke smiley

For som nævnt - så hilser jeg gerne på andre!
    Når jeg har været med ude og sejle - bliver der også konsekvent hilst på andre sejlere.

Det er ikke fordi skikken er så vigtig for mig - det er bare god kotume!
    Og jeg tager ikke skade af at hilse på folk jeg ikke kender - det kan jo være at det netop er den person som en dag kommer mig til undsætning i en skov når jeg er rendt ind i problemer jeg godt vil have hjælp til! Så er det jo i reglen en god idé at være "gode venner" - eller i hvert fald have udvist respekt tidligere smiley

Kommentér på:
Er det snobberi ??

Annonce