Tæer sover hjælp søges {{forumTopicSubject}}
Jeg fik min nye racer cykel for 1 uge siden .Har kørt 4 gange siden ca 20-30km hver gang
Mit problem er at efter 7-8km begynder mine tæer at sove i mine Specialized Sport Road sko (Har aldrig haft cykelcko før) De er købt så de er store nok.
Jeg har en forholdsvis bred forfod synes godt nok alle de cykelsko jeg har prøvet er meget smalle
De er joo stive som et brædt som jo nok er oversag til føderne skriger nej tak
Jeg har løbet i mange år hvor det er modsat hvor man har komfort i sine sko ,det er synd og sige med cykelsko
Nogle der har en ide hvad man lige kan gøre så det bliver lidt mindre træls med de cykelsko
Ellers dejligt at cykel på racercykel bare surt når det blæser en halv pelikan
jun 2008
Følger: 21 Følgere: 27 Cykler: 2 Emner: 68 Svar: 1.241
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
(link fjernet)
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
det jeg vil sige er at de er stive som et bræt..
jeg har selv nogle Diadora mtb-sko i en størrelse 42 (har selv en ret bred fod).
mtb-sko har en bedre comfort hvis du bruger road-sko nu.
(altså overgangen vil ikke være så stor mellem normale løbesko og mtb-sko, i forhold til road-sko)
jeg mener ikke at du skal bruge mtb-sko forevigt.. men det kan hjælpe i starten
mar 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 11 Svar: 35
skulle lande en af dagene
Det eneste der skulle være forskel på er at MTB skoen har mere sål hvis du skal gå ellers er der ingen forskel
Har lige lavet et check på de klamper de er stillet helt frem på skoen
Så de klampen slutter hvor tæerne starter på foden
jun 2008
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
håber du finder en løsning
mar 2009
mar 2009
Den holder du har til baghjulet er det noget der virker er nemmelig på udkig efter en til min egen cykel
Hvad koster den evt link
jun 2008
Den er købt ved den lokale cykelhandler og kostede 110 kr tror jeg, det er lang tid siden jeg købte den.
Men den virker bare super og er nem at håndtere Kan varmt anbefale den
aug 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Har selv haft problemet, men mest til spinning, når jeg har kørt 2-3 timer, men har fået nogle indlæg i mine sko, de hæver foden lige under svangen, har lidt med foden at gøre, har du nogensinde fået udmålt dine fødder når du har købt løbesko? hvis din fod, ligesom min, kræver mere indlæg under svangen end der er i skoene std. vil det medføre at når man træder i pedalerne så presses foden ned og bliver for flad, og derved lukker den selv af for blodtilførslen til tæerne, og så føles det sm om de sover.
Håber det er forklaret så det er til at forstå.
Mvh. Torben
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
Det var sådanne såler jeg linkede til ^ ^
De sku gerne have den "bule" op under foden for at modvirke sovende tær.
René E.
Tæer sover hjælp søges