Billig racercykel til væddemål {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har været så "smart" at indgå et væddemål på om jeg kan cykle 200km på under 12 timer og i den anledning skal jeg bruge en forholdsvis billig racercykel 3000-4000kr.
Jeg er bestem ikke i fantastisk form (184 og 98kg). Jeg har dog kørt en del spinningscykling (ca hver 2-3 dag i mellem 30 og 60 min) den sidste måned men har endnu ikke været ude på vejen. Nu er det fine vejr jo kommet til Danmark, hvilket jeg vil benytte mig af.
Jeg tænkte på at købe en T-hansen racercykel da den i denne uge kun koster 3200kr (sat ned fra 4000kr). Det er med shimano claris gear og er lavet i noget forholdvis godt aluminium. (6061-Alu)
https://www.thansen.dk/cykel/cykler/racercykler/racer-cykel-16-gear-56cm-shimano-claris/n-1328075167/pn-262308580/
En anden mulighed er at købe følgende Nishiki cykel med samme gear og samme stel (altså materiale). til 3999 (sat ned fra 5999,-)
http://www.cykelshoppen.dk/racercykler/6793-nishiki-roadmaster-claris-16-gear-silk-2015.html
Cyklen skal som sagt kun bruges de næste 4-6 uger og bruges til at cykle en slut-tur på 200km hvorefter den højst sandsynligt bare kommer til at stå i kælderen
Hvad er jeres mening om disse cykler og hvad mener i om væddemålet ?
Jeg vil helst have svar på cyklen (konstruktiv kritik, IKKE bare at thansen er lort fordi det er thansen....), Men andre gode tips og tricks må også gerne deles.
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
http://pythonpro.dk/produkt/rf-161a/
Kan du også få penge for den når du sælger den efter dit projekt, brugtprisen for en t- hansen cykel er meget lav.
200 km på 12 timer er realistisk. De første 50 km kører du på din form, resten på din vilje. Så hvis du vil gennemføre kan du også, husk at spise og drikke nok, og husk buksefedt (helosan creme)
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Af de to du linker til, havde jeg købt Nishikien. Mest af alt fordi den kan sælges igen med et mindre tab end Thansen-cyklen.
- Som Jørn også siger, så er det ultra vigtigt at huske at spise og drikke på de lange ture.
- Kør nogle ture inden, dels for selvfølgelig at få nogle km i benene men også for at få justeret cyklen ind.
- Start ud i et moderat tempo. Man er selvfølgelig super frisk og klar når man starter og det frister til at give den lidt ekstra gas. Men det kan give bagslag og du risikerer at være brugt op, med 150km tilbage. Også derfor du bør prøve nogle lange ture, så du får en ide om hvordan du skal disponere over dine kræfter.
jan 2013
Følger: 13 Følgere: 51 Cykler: 7 Emner: 4 Svar: 77
du skal holde gennemsnit på 16.7 km i timen. det burde ikke være noget problem.. bare afsted du.
min søn har sådan en nisiki som han gav 6000 kr for. for et par år siden . den har såmænd gjort det fint. mener det er lidt gear der sidder på. og vi har skiftet til en ultegra bagskifter, so jeg havde liggende. da han styrtede . ( tror han var beruset )
men den har gjort det godt. uanset hvad . så handler det om at indstille så det passer dig bedst. og sørge for alt er spændt og smurt, så det bare kører.
men du burde kunne finde en godt brugt til ca 3-3500 kr i en bedre kvalitet.
den burde være 56 cm til dig. men jeg personligt oretrækker en lidt for stor cykel 58 cm. jeg er ca samme størrelse som dig.
så prøv lige at låne en . så du er sikker inden du investerer.
jan 2013
der er råd til lidt forbedring hvis det kræves
eller
sep 2009
Følger: 1 Følgere: 21 Cykler: 2 Emner: 16 Svar: 213
Alligevel okay udfordring. Du må både træne op til det. Og 12 timer. Det kan nærmest ikke ende galt. Hvis du os bare får nok væske og kulhydrat.
jun 2016
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 5
jun 2016
jan 2013
nu ved jeg ikke hvor du kommer fra.men hvis du ikke selv kan skrue i cykel , så skal du da finde ind der kan assistere dig med klargøring af cykel.
men 200 km er jo ikke voldsomt . hvis cykel er iorden
jeg synes bare tit der er en okay cykler til det budget du nævner
og husk en billig gear gruppe skifter ganske udmærket. hvis det ikke er slidt . og det er velsmurt.
jan 2013
rense og smøre den. altså tjekke den godt op.
og den har noget mere gensalgsværdi.
http://www.guloggratis.dk/transport/cykler-tilbehor/herrecykel/racercykel/annonce/32949633-principia-ellipse-integral-c24t
jan 2013
http://www.guloggratis.dk/transport/cykler-tilbehor/herrecykel/racercykel/annonce/billeder/32931700-racercykel
personligt havde jeg nappet principia. nusset om den . og havde solgt den bagefter hvis du ikke vil beholde. den er klart bedre end de nye du linker til.
jun 2016
jun 2016
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
på guk og gratis siden er det ikke gratis at oprette en annonce hvis varen koster over kr. 5000, det er sansynligvis derfor cyklen står til den pris, men det er tvivlsomt om sælger vil lade cyklen gå til den anførte pris
jan 2013
blå avis tager penge , hvis den koster over 5000 kr.
bare ring og spørg på den principia. det er det eneste gode svar du får.
da i kan måle jer frem til fakta . hvid du kender din benlængde.
godt nok noget af en cykel , hvis mindste benlængde på cykel er 93 cm
nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
aug 2009
Følger: 1 Svar: 14
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 100 Cykler: 1 Emner: 39 Svar: 170
Jeg var overbevist om at det kun var MTB der var noget for mig. Min kæreste hev mig med hende ud og cykle racer, og den første gang var jeg ved at brække mine lunger op(hun elsker bakker)
Men derefter var jeg sgu bidt. For en måneds tid siden nappede jeg min længste tur til dato: 126km...og det tog ikke halvdelen af den tid du har til at nå de 200...så det burde ikke være et problem
Nå men min pointe er: jeg tror ikke på det bliver et problem for dig.
Men sørg for at være ordentligt "hydreret" hele ugen op til dit projekt. Tag lidt spiseligt med til turen(müslibar/banan etc) og sørg for at have væske nok, så du ikke skal stoppe og købe eller lede og spilde tid med det.
Jeg er på ingen måde ekspert, men det ville jeg gøre. Og som sagt tror jeg sgu du vælger at bruge den cykel mere når først du er i gang
Edit: og sørg for at have lappegrej/slange og pumpe med. Det er sgu surt hvis slangen dør derude og du taber dit væddemål.
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 40 Cykler: 5 Emner: 11 Svar: 139
jun 2016
Sidst men ikke mindst gjorde min røv og ben sygt ondt dagen efter!! ud over det var jeg fuldstændigt mørbanket 3-4 dage efter.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 40 Cykler: 5 Emner: 11 Svar: 139
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 649
Så har du 7500kr at købe en bedre racercykel for?
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
Jeg synes du skal blive ved med at cykle......
Billig racercykel til væddemål