1.679 visninger
|
Oprettet:
Nye flat pedals. Hvilke?? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Er på udkig efter et par flat pedals til min MTB, men da jeg ikke har nogen erfaring med sådanne pedaler, ville jeg lige spørge jer til råd herinde. Umiddelbart så tænker jeg at Shimano
SAINT Pedals PD-MX80 ville være et udemærket bud, da de også har en god pris (og så er shimano vel altid et sikkert valg??), men vil evt. gerne ligge lidt ekstra oveni, hvis I mener at der er nogen jeg simpelthen bare må have. Så hvad ville jeres bud være?
mar 2009
Følger: 10 Følgere: 12 Cykler: 9 Emner: 1 Svar: 152
Personligt har jeg altid været glade for Crank Brother 5050
Men de seneste år har jeg brugt sådan nogle RFR Flat pedals hpp, de vejer ikke så meget, lukkede lejer, prisen er god og de holder fint til den måde jeg hopper rundt på min cykel
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
pins er heller ikke videre høje, men det er vægten til gengæld.
jeg vil anbefale HT, Wellgo, Raceface, Hope, DMR.
CrankBrothers og lejer :---)
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 100 Cykler: 1 Emner: 39 Svar: 170
Har også et par billige fra light in the box...de holder også fint men der er tydelig forskel, især på lejerne.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 73
feb 2015
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 14
Hvilke sko bruger I til. Tænker kun at man har hørt folk anbefalde 5/10 sko til flat pedals, men hvilken model bruger I så?
mar 2009
Følger: 10 Følgere: 12 Cykler: 9 Emner: 1 Svar: 152
Jeg har både Freeride, de er lækre, står mega godt på pedalerne og casual og så har jeg Impact. der er lidt mere støtte op om anklerne. Jeg bruger Hellcat til klik.
De modeller som hedder Contact, hvor de har den flade bund, de får også rigtig gode anmeldelser, men har ikke selv prøvet nogle.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 73
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 798
Du ved det formentligt, men nævner det nu alligevel, da jeg personligt synes at der er rigeligt med længde på saints pins.
Det er muligt at ændre længde på spikes ved at fjerne skiverne under dem.
Herefter kan de uden problemer lave nogle fine mærker i benene
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
når man har prøvet bedre går man ikke tilbage.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 798
Udelukkende til info, da jeg ikke selv kan genkende at pins ikke er lange nok på saint - take it or leave it!
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Svar: 17
Af sko har jeg Freeride modellen og har lige bestil Contact. (5/10 er klart de bedste ud af de 5 flat sko jeg har prøvet).
Nye flat pedals. Hvilke??