{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Første cykelløb (gade) {{forumTopicSubject}}

Nogen gode råd til en total rookie på gade-racer?

Jeg har kørt masser af MTB løb men aldrig gade race, og vil selvfølgelig vildt gerne prøve det.

Jeg syntes selv jeg er i ok form til det (og ruten er kun 50 km med en del højdemeter) og har vel kørt små 1000 km på gaderacer (altid alene).

Men er der nogen gode tip til hvordan man bevæger sig i et felt / En gruppe?

Er der nogen uskrevne regler jeg skal være opmærksom på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første cykelløb (gade)
  • #1   8. jun 2013 Sørg for at holde dig til foran blandt de 15-20 forreste!

• #2   8. jun 2013 Tak Steffen - Jeg var egentlig meget i tvivl om jeg skulle ligge og putte mig i det store felt, eller ligge med fremme. Når det kun er 50 km, må det absolut blive fremme så smiley

• #3   10. jun 2013 Tak Steffen - det var et super tip.

Jeg lå godt fremme i feltet da starten gik, og allerede efter 5 km ramte vi den første alvorlige stigning. Og selvføgelig strøg folk fra. 6 mand gik i front og rev hul. Jeg nåede ikke med, men sammen med en anden fik vi revet en gruppe mere afsted (på en 12-15 mand).

Gradvist fik vi samlet 3 mand op fra den forreste gruppe, som faldt fra. Gruppe dynamikken var ikke perfekt, da nogle af de helt unge (15-17år) og et par gamle gutter, ikke rigtig gad at/kunne trække, så vi var kun de samme 5-6 stykker som skiftes.

Men vi kom godt gennem ruten og på de sidste 1,5km prøvede jeg mit for at komme fra gruppen på et par stigninger. På den anden sidste lykkedes det, og jeg kom vel et par hundrede meter før de andre ind over stregen på en, for mig, fin 4.plads.

Det var sjovt at prøve og bestemt ikke det sidste gadeløb.

• #4   10. jun 2013 Det var godt, sådan skal det gøres:) Det er oppe foran det sker, også gør det jo heller ikke noget at positionskamp er skide skægt ;P

• #5   10. jun 2013 Ja det var super.

Meget sjovere end at ligge og boble rundt i feltet.

Kommentér på:
Første cykelløb (gade)

Annonce