1.084 visninger
|
Oprettet:
Ironman {{forumTopicSubject}}
Er der nogle erfarne triatleter herinde. Jeg har tilmeldt mig en 1/4 ironman om en uge. Og en Fuld ironman om 2 mdr.
Nu kommer det store spørgsmål. Jeg kan selvfølgelig godt have mit cykeltøj inde under svømmedragten. Men når jeg skal skifte til løbetøj, står man så bare med den blege tuba fremme og skifter?
Eller har man kompressionsundertøj inderst?
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Emner: 47 Svar: 525
Træner selv til CHP Challenge og lavede min første halv IM igår (alene)
(Men er dog ikke erfaren triatlet, da det er mit første event)
Hurtige tanker:
Du kan godt have cykeltøj under din våddragt ja.
Men jeg ville kigge efter en tri-dragt, de kan godt fås uden at springe banken, og det er en "all in one" løsning.
Du kan sagtens bruge kompressions tøj, men hvis du bruger det som inderste lag, ville jeg anskaffe det i Tri-udgave hvor der er pude i, da du ellers vil have syninger under din cykelshorts imellem krop og pude, det giver slidsår.
CEP laver tri-dragt med ordenlig kompression
Jeg løb igår i cykelshorts, det fungerede fint imens, men da jeg kom hjem var jeg tyndslidt i bagdelen pga. puden opdagede jeg. (det problem har jeg ikke med tri-dragten da puden er mindre, tyndere og uden syninger og lavet til formålet)
Af kompression træner jeg med løse rør på lår og ben, jeg har valgt at droppe shorts, fordi jeg ikke vil have andet mod huden end pude.
Jeg har brugt CEP kompress dragten og var super glad for den, men bruger nu en Orca Race suit istedet uden kompression, for så kan jeg hive op i låret når jeg skal lade vandet. Så har jeg kompress rør på lårene under.
Ironman