1.380 visninger
|
Oprettet:
Din erfaring ang. DustCup og SlushCup {{forumTopicSubject}}
Hej CG
Jeg har købt mig 7 afd. af DustCup her til sommer, hvor den første afd. på amager finder sted i april. Jeg vil høre hvad du har af erfaringer i slushcup og dustcup.
Hvad syntes du om Cuppen?. Er den godt organiseret? og hvordan er stemningen?
Hvor hurtigt køres der? Jeg kører start 1 HM klassen.
Lad mig høre din erfaring
Med Venlige Hilsner
Jimmi
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 15 Svar: 138
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
Det er et super løb, Hvor det ikke kun gælder om at komme først, og hvor det bliver hygget lidt efter løbet.
Jeg kørte med for 2. gang i sommers og kender ret mange efter hånden, og da jeg startede første gang kom jeg helt alene, uden at kende nogen. Alle er nede på jorden og giver gerne et godt råd videre.
Og ja, der bliver kørt hurtig oppe i front af begge starter, og at der er nogen som køre start 1 som faktisk skulle være i start 2, skyldes nok at de helst ville køre sammen med alle de andre fra deres arbejde, eller lign.
Hvis man træner 2-4 gange om ugen ville jeg mene at man er ret godt med i start 1 (top 20 måske)
Jeg vil ikke give maller helt ret i at mange køre start 1 for at vinde, som skulle køre start 2, de bliver nok bare i start 1 for hyggens skyld. Jeg var heldig at vinde flere afd. i start 1 sidste år, og køre nu start 2 i sluschcupen(vinter udgaven af Dustcup), og bliver mellem 30 og 50 i start 2. Så jeg ville mene at der er ret stor forskel mellem start 1 og 2.
Det er et løb som er super godt organiseret, og hvor der er styr på alt.
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 458
maj 2010
Tak for din tilbagemelding. Det lyder godt. Jeg træner selv hver dag på min mtb'er og nogle 2 gange om dagen hvis jeg kan komme til det. Jeg har dog måtte bukke under for frosten et par dage de sidste to uger hehe. Jeg gør det egentlig for at komme i god form til DustCup 2013 men også for at være klar til en stor "tour" til tyskland mit arbejde har arrangeret.
Jeg blev 40 ud af 180 og kun 7 min fra top 20 til istjerneløbet 2013, men jeg tror også at det løb er på lidt mere hygge niveau
Hej Martin. Det er ærgeligt du har den bro i vejen. Har du kørt løbet før? Hvordan følte du at din kondition var kontra resten af feltet. Kørte du start 1 eller 2, og hvor tit trænede du ?
maj 2010
okt 2008
Jeg er sikker på, du ikke fortryder det. Det gælder jo bare om at have det sjovt, og ruterne er på ingen måde farlige eller elitepræget. Held og lykke med det!
maj 2010
Det er ærgeligt du ikke kan deltage når du ligger på det niveau.
Mine træninger er typisk meget intense i højt tempo 30-45 min. Nogle gange er jeg oppe på 60-75 min. Det gør jeg før arbejde og efter arbejde. Nogle dage holder jeg pause hvis jeg kan mærke mine ben har brug for det. Så jeg når aldrig op på 13-14 timer, måske 6-8 timer sammenlagt pr. uge.
Jeg er også startet med motionsløbene med det samme. Mit første løb blev kørt 1 md efter at jeg havde købt mit første mtb'er POC Nytårs Cup 2012
Det næste store løb jeg skal køre er til Fitness DK MTB Slagelse d. 24 marts. Der er desværre ikke rigtig nogle løb i febuar jeg kan deltage i her på sjælland
okt 2008
FitnessDK løbet er helt klart også en god ide, jeg kørte det første gang sidste år, og det overraskede mig virkelig, hvor sjov ruten var. Derefter var der læssevis af rigtig god kage og dejlig suppe, alt i alt et rigtig godt løb egentlig.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 27 Svar: 335
Så har du ca. en ide om hovr du ligger.
Og kan kun give maller ret i at det bliver alt for sjovt at køre Urban i Kalundborg den. 3 Feb.
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 368
Vinderen af start1 kan sagtens blande sig i Top50 på start 2, og ud af ca 300 deltagere er det vel ok??
Din erfaring ang. DustCup og SlushCup