{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

110km tur, hvad skal der i lommerne? {{forumTopicSubject}}

Skal på søndag køre 110km ruten til fyen rundt løbet,
Har kørt den 4 gange før men syntes altid jeg fylder lommerne med alt for meget halløj i form af energy gel, kulhydrat taps til og smide i flasken, multi bar, ekstra slange, værktøj, en 200kr osv...

Det skal lige siges at jeg er absolut er på motions siden.
Mine trænings ture ligger for det meste imellem 50 og 65km, på gode dage op til 80km,
og på disse ture har jeg kun 1 energy gel, 1 banan, 1 flaske med vand og 1 flaske med kulhydrat drik og bruger sjældent det hele. (selvfølgelig også ekstra slange og multi tool)

Men står altid med frygten om og gå kold og mangle noget når jeg køre løb, derfor bliver lommerne overfyldt smiley

Så ville rigtig gerne høre hvad i andre har med i lommerne.

På forhånd tak fra pak-æslet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  110km tur, hvad skal der i lommerne?
  • #1   16. aug 2012 Det er meget forskelligt fra person til person.. Kører jeg en 90 km træningstur bruger jeg Eks. Kun vand, kører jeg et løb bruger jeg High5 energy tabs i vandet og har en gel og en bar med.. Der er jo i de fleste tilfælde også depoter på sådan en tur til hvis det går helt galt.. Hvis jeg kører længere løb 130+ har jeg 3 gel og 2 barer med, jeg benytter stort set altid lige at bruge 5 minutter i depot.. Derudover har jeg en slange i ryggen og en i en saddeltaske, sammen med lidt værktøj

  • #2   16. aug 2012 Det skulle blive varmt på søndag, så jeg ville nok medbringe noget der ligner dette her:

    Saddeltaske med:
    1 slange
    1 minitool
    1 samleled til kæden
    1 dækjern
    et par selvklæbende lapper

    herudover Co2 pumpe og 1 ekstra patron

    1 750ml dunk med vand
    1 750ml dunk med energidrik af en art

    et par figenstænger og en bar af en slags - og så ville jeg tage noget frugt på depoterne.


  • #3   16. aug 2012 Det er hvad jeg har med til diverse løb
    Motionsløb: Energi bar eller gel, 2 flasker vand, 1 slange, dækjern og co2 pumpe
    Licens: 2 flasker vand


  • #4   16. aug 2012 Når jeg træner tirsdag og torsdag 80 km med snit 32-35kmt har jeg 2 dunke vand eller rød frugt saftevand med.

    Når jeg køre ned til mine forældre fra Roskilde til maribo 120 km med snit 30-32 har jeg spist havregrød om morgen og så har jeg to dunke saftevand med, en mmuslibar fra Aldi og 2 grøderboller med chokolade. Disse er hurtig energi/Kulhydrater. Når jeg lander hos de gamle tømmer jeg køleskabet og tager en bajer.

    om 14 dage på Århus København tager jeg to dunke sukker saftevand med og fylder vand på depoter efter behov. Lidt af børnes finestænger fra Netto og mine kryderboller. På disse 8-12 timers løb spiser jeg hver time en bolle eller en til to finestænger.
    Jeg er 31 år gammel og cykler kun fordi jeg syntes det er dejligt.


  • #5   16. aug 2012 takker for de gode svar

Kommentér på:
110km tur, hvad skal der i lommerne?

Annonce