1.605 visninger
|
Oprettet:
Valg af MTB {{forumTopicSubject}}
Hej. Er grøn i MTB-universet. Men overvejer at investere i en MTB som er planen skal bruges som transportmiddel samt ture i skoven. Jeg ved ikke rigtig helt hvad jeg skal gå efter både af mærker og udstyr. Nogle forslag? Personligt ku jeg forestille mig noget som Specialized, Merida, Ghost, Cannondale m.fl.
Jeg er studerende og ville nok ikke kunne smide meget mere i den end max 6000,-.
Ville det være snedigt at købe en ny? eller ville jeg få mere udstyr og bedre cykel for pengene, hvis jeg køber en brugt. Der tænker jeg at garanti og kvitteringer ofte er en mangelvare.
På Forhånd tak
Mvh Dorthe
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Cykler: 2 Emner: 22 Svar: 309
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Cykler: 7 Emner: 18 Svar: 244
Dette er evt. en mulig.
Gode komponenter til en okay pris.
Dog er Bike discounts reklamations afdeling til at lukke op og skide i. Idet de snylter ens sag i langdrag, indtil man giver op.
De har nogle rigtige gode tilbud, og lækre cykler. Dog er deres kundeservice meget ringe.
jul 2010
Mange der sælger deres brugte cykler, forlanger for meget for dem.
En cykel der har kørt i et år, sælges måske med 25% tab ift. udsalgspris på udgåede modeller.
Så kan man regne ny kæde, klinger, kabler mm. oven i hatten indefor 500-1000km.
Så efter min mening, kan det ikke betale sig, før man kommer op i cykler over 10000kr.
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 13
For det René skriver kan der i hvert fald være noget om
Hvilke mærker og modeller tænker i så? Jeg har hørt at hydrauliske bremser sku være rimelig godt.
mar 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 9 Svar: 51
Hvis jeg var dig, ville jeg læse denne guide, som omhandler gode råd ved køb af mountainbike: http://cykelspurt.dk/gode-rad-ved-kob-af-mountainbike/
Mvh Tobias.
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 27 Svar: 33
jan 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
Jeg stod i samme situation som dig. Max 6000,- og Helt grøn på området.
Efter en del research fandt jeg en fin side:
http://www.motion-online.dk/diverse/udstyr/guide_til_koeb_af_mountainbike/
Efter havde læst den + en del på andre sider faldt min valg på Cube Acid 2012:
(link fjernet)
I Danmark koster den 7000,- jeg bestilte min på MHW Bike house:
(link fjernet)
Der skrev jeg en mail til dem og spurgte på mindste pris og den faldt på 719euro
Dvs. 5350,- besparelse på 1650,- i forhold til her i DK som jeg syns er fint.
Har ikke modtaget min cykel (kommer mandag) Men har snakket med andre bruger her inde der har den.. Og de er ekstrem glade for den. + læst tests.
aug 2011
Så tror jeg at jeg vil forsøge at kæmpe mig igennem Mountainbikens Anatomi
Haris; Jeg vil tage dit råd i betragtning - tak
aug 2011
Nogle der har erfaringer med netop denne side. Ser ud til man godt kan være heldig at score en lækker cykel til gode priser
Fandt bl.a. en Ghoast Special Edition 5000 derinde sat ned fra 8000,- til 5700,-. Nogle der har erfaringer med Ghoast modellerne??
aug 2011
griner. Tror ikke jeg bliver ligeså bidt af Terrænkørsel som jeg er af min landevej. Men klart fedt med lidt afveksling Og ku da være fedt hvis jeg ku skifte lidt imellem de to former
Og får aldrig en cykel til 30K - Har min stakkel SU økonomi slet ikke råd til hihi. Måske en gang når jeg er blevet voksen og uddannet
jun 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2011
jul 2010
aug 2011
nov 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 62
ikke meget over 6.000 kr
jul 2010