{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.170 visninger | Oprettet:

Regler for cykellås {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har lige invisteret mig i en Radon ZR Team 7.0 Midseason.

Jeg vil jo helst ikke have den blir stjålet når den står på matrikelnummeret eller når jeg kører til fodbold på den også.

Men hvad er reglerne for låse? Hvornår dækker forsikringen ? Skal det være fastmonterede låse eller hvordan ?

Evt. kom med gode eksempler på en god lås til MTB

Mvh.Holst

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler for cykellås
  • #1   23. feb 2010 kløb en abus kædelås, med mindst level 10 i deres sikkerheds skala, je har selv denne, som er virkelig god!
    (link fjernet)

• #2   23. feb 2010 Men er denne så godkendt af forsikringsselskaber i DK?

• #3   23. feb 2010 Hej Martin.

Jeg vil klart anbefale 2 låse til cyklen.
    En forsikringsgodkendt lås der er fastmonteret på cyklen, samt en stærk wire/kædelås der kan smides omkring cyklen og et fast objekt.

En forsikringsgodkendt lås er en lås der har gennemgået forskellige test, både låsecylinder og "wire" delen - blevet frosset ned, slået på, brækket, klippet osv.
    En godkendt lås er ikke nødvendigvis en lås der bliver fastmonteret på cyklen, men det er dog mest praktisk.

Der er en lås (abus BORDO) "ny model" som er en forsikrings godkendt kædelås - den er ikke så lang, men den er bom stærk.

Husk at der på de fleste cykler er QR på hjulene, så en god ide er at skifte QR akslen ud med en aksel med umbraco nøgle, eller låse hjul fast omkring cyklen og et masivt objekt.

• #4   23. feb 2010 (link fjernet)

denne lås er forsikringsgodkendt - det er den Frederik linkede til ikke smiley

• #5   23. feb 2010 men den er god! smiley

• #6   23. feb 2010 Reglen er at cyklen skal være låst med en forsikrings godkendt lås. Jeg mener ikke at det er et must at låsen er af typen "fastmonteret" men det kan vel googles?
    Forsikrings godkendte cykellåse på google. 2 hit.
    (link fjernet)

vh
    René

• #7   25. feb 2010 Her er lister over de låse som er forsikringsgodkendte. Altså med Varefakta godkendelse.

(link fjernet)

• #8   25. feb 2010 PS. Den behøver ikke være fastmonteret.

• #9   25. feb 2010 Se at få det undersøgt med jeres forsikring....

Jeg har fået stjålet min Radon racer under et indbrud, og jeg have IKKE et stelnummer på cyklen og fik dermed IKKE erstatning.

Rng / Skriv til forsikringen og få det på tryk, ellers løber de fra dres udsagn, taler af erfaring smiley

• #10   25. feb 2010 Havde kontakt med min forsikring (alka). De siger at man bare skal have en 'godkendt' lås.
    Man skal så også lige huske at gemme stelnummer på cykel samt kvittering på låsen. Ellers dækker de ikke..

Kommentér på:
Regler for cykellås

Annonce