{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Jesper K
Jesper K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Bagskifter på Trek 4300 {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Jeg har efter en skade i benet trukket min trek 4300 ud af garagen, og prøvet at køre en lille tur. Bagskifteren vil ikke skifte. Den er fanget på laveste gear (største tandhjul). Jeg har prøvet at smøre mig ud af problemet, men det hjalp ikke. Skifteren ser ikke ud til at bevæge sig.

er der nogen der har en god ide til hvor jeg skal starte?

Jeg tror ikke det er slid, da cyklen nok kun har hørt 250 km

På forhånd tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagskifter på Trek 4300
  • #1   2. aug 2015 Jeg ville løsne gearkablet, så ser du hurtigt om det er kablet eller gearskiftet som det er galt med.
    Det lyder i mine ører som et kabel der ikke virker som det skal (rustet fast eller klemt)
    Når kablet er løsnet, kan du med den ene hånd flytte bagskifteren gennem de forskellige gear, mens du drejer på pedalen med den anden hånd, på den måde ser du om bagskifteren virker som den skal.

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    aug 2015

#2   2. aug 2015 Er det bare på de fingermøtrikker jeg løsner kablet?

• #3   2. aug 2015 Nej. du løsner den nede på bagskifteren, sidderfast med en 8mm møtrik, eller en 6mm umbraco bolt

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    aug 2015

#4   2. aug 2015 Ok, takker. hvad gør de fingermøtrikker, for dem er jeg måske kommet til at dreje på smiley

• #5   2. aug 2015 Fingermøtrikerne som du kalder dem er til finjustering af skiftet - tag et kig på et par youtube videoer (søg rear derraileur adjustment), det er relativt simpelt hvis man ved hvad man skal, og gør det i den rigtige rækkefølge.

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    aug 2015

#6   3. aug 2015 Jeg vil gerne takke for hjælpen. Jeg løsnede kablet, og fik det renset. Herefter fandt jeg en video, og fik indexet gearet igen. Det kører 1000 gange bedre nu. Jeg takker endnu engang smiley

Kommentér på:
Bagskifter på Trek 4300

Annonce