3.815 visninger
|
Oprettet:
BB90 vs BB30 krankboks {{forumTopicSubject}}
Hej CG.
Hvis man kigger på de to krankbokse, kan man så sige at den ene er stærkere/bedre end den anden?? Det er på mtb.
Ved godt den ene ikke kan erstatte den anden, men er bare ikke rigtig klar over hvad forskellen er??
Håber i kan hjælpe
Mvh.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 59 Svar: 728
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 58
Krankbox bredden på stellet er som regel 68mm
BB90 betyder at krankbox bredden på stellet er 90 mm og lejerne presses ind i stellet, Til BB90 kan der bruges flere forskellige diameter i kranksæt 24 mm, og 30 mm , modsat BB30 der er akslen altid 30 mm
BB90 er en stand som Trek har opfundet, og som kun de bruger BB30 bruges af mange producenter.
Hvilken der er bedst, ja da den ene kun findes på Trek og den anden bruges af flere.
Jeg vil sige at uanset hvad du vælger er de rigelig stive og holdbare til normalt brug.
Det eneste problem jeg har erfaret, er at når man presserlejerne ind i rammen , er der som ikke andet end tynd pakning til at holde skidt og vand ude, de gør lejerne sårbare. desuden har nogle mærker af stel problemer med larm og knirkelyde fra krankboksområdet, fordi lejerne kan give sig en lille smule, der hvor de er presset ind i stellet.
Alt dette afhænger af mærket af kranksæt også .Jeg har haft en del med Focus og FSA der lavede lyde
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 112
BB90 vs BB30 krankboks