{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.169 visninger | Oprettet:

jan n
jan n
Tilmeldt:
2. aug 2010
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 52

Erstatning Mtb forsikring spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg har desværre fået stjålet min rochopper sl expert 2010 og efter at have meldt det til politiet + forsikring fik jeg idag en mail fra alka.
Cyklen som jeg gav 9k kr for i 2010 kan åbenbart erhverves for 7k kr for en 2012 model hos heino. Kan ikke finde expert2013 model på specialized's hjemmeside så går ud fra den er udgået (ser ud som om de kun laver rockhopper i 29")?

Mit spørgsmål er om det er ok for dem at sammenligne pris for en sidste års model som er 2k billigere? Jeg gav jo 9k
Skal jeg acceptere det og tage imod de 4.500kr de vil give ? 7000 -20% afskrivning -1700 selvrisiko + et par låse der tager den "op" på de 4,5k


Link til heino
(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erstatning Mtb forsikring spørgsmål
  • #1   7. jan 2013 Nej sgu!

    De skal gå ud fra, hvad en tilsvarende model inkl. udstyr koster i dag! og ikke hvad en 2012 model kan fåes til...


  • #2   7. jan 2013 jeg havde brokket mig lidt over deres tilbud.de skal se ud fra din kvittering på 9000kr

  • #3   7. jan 2013 Jeg ved ikke hvad man har ret til men jeg fik selv stjålet min MTB sidste år, en Canyon cykel. Den model jeg havde var dog i mellemtiden blevet ændret til at være billigere men også dårligere udstyr. Jeg skrev derfor i anmeldelsen at jeg havde givet XX for cyklen og opgav at prisen for en ny ville være YY kr (Det alternativ der kom tættest på). Det kompensation jeg fik var på YY kr! Jeg har forsikring gennem tryg.

  • #4   7. jan 2013 Det er de i deres gode ret til. Du får et tilsvarende produkt som det du har fået stjålet og så er prisen helt ligegyldig, hvis du læser dine forsikring papirer så står det også deri

  • jan n
    jan n Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 52
    #5   7. jan 2013 Bjarke håber ikke du har ret smiley
    Har ingen anelse om udstyret er blevet dårligere, har ikke den store forstand på de forskellige udstyr.
    Nogen der kunne tage et kig ?
    Er der ikke specs på den her side? Kan ikke se fra min mobil

    http://m.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/review-specialized-rockhopper-sl-expert-10-36776

    (link fjernet)


  • #6   7. jan 2013 du skal bare brokke dig.du kan jo ikke få en tilsvarende cykel+udstyr for 4500kr

  • #7   8. jan 2013 Hej - for lige at give min mening, jeg har i nu snart 20 år arbejdet med forsikring, samt behandling af skader, og det har desværre altid været et problem med forståelsen af hvilket pris som erstatningen skal fastsættes efter.

    Personen som har lidt et tab mener mange gange at der er ud fra den pris som han har givet, DET er det desværre ikke.

    Forsikringsselskabet er i sin gode ret til at erstatte med hvad en tilsvarende genstand koster, og det skal selvfølgelig være med samme specifikationer på de vigtige dele (geargruppe, Hjul).

    De kan derfor godt sige at de erstatter efter en 2012 model til den pris som de finder den til, og så skal eventuel selvrisiko og afskrivninger pga. alder jo fratrækkes.

    Men hvis udstyret ikke er i orden, skriv en e-mail/brev til forsikringsselskabet og forklar problemet, det skal selvfølgelig være veldokumenteret. dvs. man kan se på din cykels kvittering hvad der var monteret.

    Håber dette er en forklaring på hvad problemet er.


  • jan n
    jan n Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 52
    #8   17. jan 2013 Nu har jeg fået svar fra forsikringen og de vil nu have jeg skal finde en cykel med tilsvarende udstyr, men har ikke en kæft forstand på det. Ville man kunne sammenligne
    (link fjernet)
    med rockhopperen?
    Det er jo et helt andet mærke og det eneste jeg lige lagde mærke til var at de begge havde fjederforgaffel og noget deore.
    Laver specialized noget lign.?


Kommentér på:
Erstatning Mtb forsikring spørgsmål

Annonce