Fremtiden for 26"? {{forumTopicSubject}}
Hej CG!:)
Jeg er den glade ejer af 26" s-works stumpjumper, som bare fungerer perfekt for mig. Jeg er faktisk så glad for den, at jeg ikke ser nogen grund til at opgradere til hverken 27,5" eller 29".
MEN! Hvordan tror i, at fremtiden ser ud for 26" mountainbikes mht. til reservedele; hjul, dæk, forgafler, stel osv.?
En hurtig søgning på de store cykelbutikker, viser et begrænset udvalg af dele, og mange udsolgte varer:(
Bør jeg være bekymret for, at det på et tidspunkt, bliver umuligt at købe nye dæk og hjul til min cykel? Eller at udvalget bliver så småt, at der måske kun er 4-5 typer af dæk at vælge mellem?
Hvad er jeres tanker?
Mvh. Martin:)
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 11 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 31
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
sep 2017
Følger: 13 Svar: 20
Mvh Karl
O-bike.dk / hjulbygning/løse MTB stel/ramme
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 19 Cykler: 5 Svar: 55
Jeg mener at have læst at 26" ikke vil udgå som de troede de ville da 27.5" kom på banen, men det er mest fordi de er brugt til street og dirt jump i storstil og mange vil ikke slippe 26" hvilket jeg syntes er forståeligt. Selvfølgelig er der ingen garantier men jeg tror ikke man skal rende og være urolig de næste 10 år
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 2 Svar: 78
Producenterne køber forgafler hos andre keverandører og hvis de ikke køber 26" gafler mere, så bliver markedet væsenligt mindre, og der er allerede langt mindre udvalg af 26" gafler i dag. De samme gør sig gældende for hjul.
Dæk vil der nok være en del år frem, da der stadig er et stort marked for dette, men modsat er der også færre 26" dæk på markedet
Udbud og forespørgsel! Ligesom 8-speed, 600mm styr, v-bremser m.m.
Så kan det godt være at der stadig bliver lavet udstyr til DH, street og dirt jump, men jeg ville nok ikke vælge andre dæktyper end dem der passer på min mtb.
jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 327
da det mere ses som en cykel størrelse der bruges til halv store børn
Du skriver selv OPGRADERE til 27.5 og 29 så du har vel selv svaret på dit spørgsmål
26 er dødt
Fremtiden for 26"?