Fulcrum Racing Zero lejer {{forumTopicSubject}}
Har Netop modtaget et nyt sæt Fulcrum Racing Zero, det er et let og stift hjulsæt og med super accelleration, MEN jeg synes ikke at lejerne virker helt så "ultra smooth" som de keramiske lejer jeg har i mit gamle sæt hjul, til gengæld er lejerne i friløbs navet helt vildt let løbende, også noget mere end dem i navet.Zero'erne ruller rigtigt godt... men sætter jeg de gamle og nye hjul op ved siden af hinanden og drejer på akslerne er der mærkbar forskel og det til det gamle hjulsæts fordel,
Jeg havde forventet at lejerne havde været nogenlunde ens da det drejer sig om keramiske hybrid lejer i begge sæt,
hvad er er jeres erfaringer... skal lejerne køres til ?
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
sep 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
Det nye sæt hjul har jeg kørt 60 km på det burde have fordelt fedtet,
aug 2012
Følger: 11 Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 648
sep 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Svar: 14
sep 2012
Nu har hjulene rundet næsten 150 km, og jeg synes jeg kan se en forbedring... ved ikke om det er placebo effect eller hvad det er, men gennemsnitshastigheden er steget med ca 1,2 - 1,6 km/t på en rute jeg kører jævnligt, så jeg stiller mig pt tilfreds må nok hellere se tiden an og give dem en 5-600 km mere.
Når de er kørt følger jeg op med yderligere info... indtil videre takker jeg for rådene
sep 2012
En hurtig opdatering... kørte samme rute igen, igen og resultatet er det samme, gennemsnittet er hævet med 1,6 km/t, fra det gamle hjulsæt til de nye racing zero'er, så indtil videre er jeg ovenud tilfreds (tror ikke længere der er placebo effect), og kommer de til at rulle endnu bedre efter flere km. bliver det nok svært at få armene ned igen
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 7 Svar: 24
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
aug 2012
Dit spørgsmål er nok til den anden Jack, men det tilbud de har nu på 6.300 kr har de haft længe. Jeg købte nemlig også nogle zero i april/maj til samme pris og jeg tjekker løbende deres hjemmeside.
sep 2012
Som den sidste Jack skriver så gav jeg 6300,- plus forsendelse hos Holbæk Cykel Center, de kan godt nok købes en 6-700 kr. billigere hos BIKE.24, men jeg valgte at købe dem hos en dansk forhandler, da jeg føler mig mere tryg ved dét når man nu er ude at bruge så mange penge (hvis nu der skulle være nogle problemer).
Fulcrum service desk er iøvrigt flinke og hjælpsomme hvis man har spørgsmål. Det eneste jeg har haft med mine hjul var at lejerne skulle justeres op efter den første tur hvilket iøvrigt er meget nemt (fulcrum mailede en service/reservedels manual).
Et lille hint; Vær opmærksom på at fedtet der bruges i keramiske hybrid lejer åbenbart er af en speciel type, jeg har købt et lille lager ceramic speed fedt hos cykelpartner.dk, de sender fragtfrit for tiden.
sep 2012
aug 2012
sep 2012
Der var allerede d. 7. nov 2012 altså ca. en uge efter jeg modtog hjulsættet, en fremgang på 1,6 km/t, fra det gamle hjulsæt til Racing Zero'erne - og den forskel er så yderligere øget til 2,4 km/t, en forbedret form vil jeg derved ikke tro er relevant, da denne kun er vedligeholdt og nærmere tillægge efterårets,vinterens og forårets tilkørsel af hjullejer den største betydning.
aug 2012
Hvor meget der måske kan tilskrives dæk og det forhold, at man sikkert giver den en lidt større skalle, da man jo skal bevise over for sig selv, at man kører hurtigere. Uanset hvad, så kører man hurtigere og det er indirekte eller direkte jo hjulsættenes skyld.
Dæk har også stor betydning, hvilket jeg tydeligt mærker mellem Grandprix 4season og grand prix 4000s, som jeg synes er et fantastisk allround dæk.
sep 2012
Jeg vil være så fræk og vove den påstand, at HAR man ovenstående kombination af hjulsæt og dæk behøver man som seriøs cykelmotionist i store træk ikke andet
Fulcrum Racing Zero lejer