{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.489 visninger | Oprettet:

Patrick M
Patrick M
Tilmeldt:
24. jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Gode Tilbud på Mountainbike {{forumTopicSubject}}

Hej Venner!

Er det virkeligt umuligt at finde et godt tilbud på en lækker full suspension cykel til skovbrug?

Jeg har et budget på 12000,-

jeg har kigget på alle standart sider der vises på Google når man søger.

Er der en af jer kloge hoveder, der måske kender en shop som sælger outlet cykler til billig penge:)?

udenlandske sider er også velkomne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode Tilbud på Mountainbike
  • Patrick M
    Patrick M Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   24. jul 2014 okay fedt syns faktisk at den nerve er rigtig fed og den har noget okay udstyr på til prisen smiley

  • #6   24. jul 2014 12.000 kr., er desværre for lidt hvis du vil have en bare nogenlunde fully. Til den pris vil du få en meget tung cykel med tunge og "bløde" hjulsæt samt blød og ikke særlig god affjedring. Alt dette vil tilsammen betyde, at cykel vil føles utroligt tung og træde op i fart og køre på. Behagedelig er den eneste fordel.

    Jeg ville kigge efter en hardtail i stedet for....her vil du en del mere for pengene og vil kunne få en mtb der vil føles næsten som en raket i forhold til en tung og dårligt udstyret fully. Er du sikker på det skal være en fully...???

    Canyon vil jeg desværre ikke anbefale. De har desværre utroligt ringe kundeservice. Hvis din cykel skal til reparation/service i Tyskland så tager det omkring 2 måneder.

    Har du været rundt i de københavnske butikker. Der er jo udsalg, hvor man jo får omkring 20% rabat.


  • #8   24. jul 2014 12,9 kg er jo uden pedaler og flaskeholdere, så cyklen kommer jo op på 13,5 kg. Det er altså tungt. Hjul der så vejer 2 kg stykket gør det jo ikke nemmere. En anden vigtig ting er at hjulsættet sikkert heller ikke er særligt stift, så alene det betyder man mister masser af kraft i trådet. Kranksættet på Canyon er heller ikke særligt godt.

    Affjedringen er som du siger ikke af den dårligste slags, men kombinerer man det jeg skriver så vil den fully føles tung og danse rundt med i forhold til en hardtail. Hardtailen behøver ikke have bedre forgaffel end den canyon'en har. Det at man ikke har en bagaffjedring vil betyde meget. Man vil på en hardtail kunne fokusere på et lidt bedre hjulsæt og ramme og måske også geargruppe.



  • #9   24. jul 2014 ....er cyklen blot til en hyggetur i ny og næ i skoven, så kan man selvfølgelig argumentere for, at vægt og køreegenskaber ikke betyder noget. Her vil komfort og holdbarhed være vigtigere, måske. Så er cykler på niveau med den Canyon helt fin og alt rigeligt.

    Men trådopretter er 25 år og hvis man vil køre lidt med andre og have lidt sjov i skovbunden så vil det føles væsentligt sjovere at køre på en hurtigere hardtail.

    Vægt er ikke alt, men vigtigt på MTB. Det vigtigste er dog alt det kraft man mister ved en blød affjedring, tunge hjul og bløde hjul samt ikke mindst de dårligere køreegenskaber der er i en dårligere ramme, som man jo også mister en del kraft i trådet på.

    Men igen.....vær opmærksom på Canyons dårlige kundeservice.....gør op med sig selv om man kan undvære sin cykel i 2 måneder.....andre netbutikker kan have bedre service, men det har jeg ikke erfaring med. Jeg vil dog anbefale at handle i en fysisk butik, særligt når det er udsalg.....


  • #11   24. jul 2014 Jeg mener vægt har betydning, men det vigtigste er ikke vægten, men netop tabet af kraftoverførsel på de tunge og bløde hjul og bløde affjedring. En middelgod bagaffjedring vil altså betyde man mister en masse kraftoverførsel. Kombinerer man alle disse ting, så vil det føles som en tung cykel at få op i fart, som jo ikke er det samme som en tung cykel. Derfor så gælder det argument med personens vægt ikke, da det er kraftoverførslen og det at få cyklen op i fart jeg primært taler om.

    Hjulene på den Canyon der linkes til vejer 2.085 gram så de er faktisk lidt tungere end hvad jeg regnede med. Det er nogle af de tungeste hjulsæt man overhoved kan købe.

    http://www.cykelpartner.dk/hjulsaet-mavic-crossone-29-15-9mm-6-bolt_M35664414.html


  • #12   24. jul 2014 Jack, hvorfor mener du at tunge/billige hjul er bløde?

  • #14   24. jul 2014 Jeg har et par Carbon hjulsæt der kun vejer 100 gram mindre end et alu hjulsæt jeg også har. Carbon hjulsættene føles meget hurtigere at få op i fart, ja mere end de 100 gram skulle kunne retfærdiggøre....det der gør Carbon hjulsættene akselererer hurtigere op er fordi de er væsentligt mere stive eller flekser mindre eller er mindre bløde. Sådan opfatter jeg det i hvertfald i praksis.

    Jeg har ikke prøvet alle hjulsæt, men jeg går ud fra at et 29" mtb hjulsæt i aluminium på 2 kg (for to stk), og kun koster 1300 kr, ikke er særligt stift....


  • #15   24. jul 2014 Undskyld Cato, at jeg har en anden mening end dig og foreslår trådopretter at kigge efter en hardtail i stedet for. Trådopretter beder om hjælp til en fully, men man kan vel godt gøre opmærksom på det, at rigtig mange også mener herinde, nemlig at 12.000 kr er for lidt for en fully...

    Når folks argumenter hører op, så hører man altid den med, at man bare kan tabe sig og den du kommer med at kun dyre cykler er gode cykler.

    Her drejer det sig om at få mest cykel for pengene.....


  • #16   24. jul 2014 Ok, så en tung fælg hvor der ikke er sparet på materialerne/godstykkelse, er blødere end en dyr letvægtsfælg.

    Synes du selv det giver mening?


  • #18   24. jul 2014 Ja, pga dårligere materialer, design og samling....på billigere og tungere alu racercykelhjulsæt så kan der være så meget fleks, at fælgkanten støder på bremseklodserne når man drejer eller træder hårdt i pedalerne.....her vil et lige så tungt hjulsæt, men stivere jo medføre mindre tab af kraftoverførsel og selvfølgelig også bedre køreegenskaber.

    Mange gange fokuserer man for meget på vægt men glemmer vigtigheden af stivheden....


  • #20   24. jul 2014 Jeg har selv kørt på en alu fully til 18.500 kr incl rabat. Det var en specialized epic comp. Den havde hjulsæt der vejer lidt under to kg på og den vejede et sted mellem 12 og 13 kg.

    Så har jeg samtidig haft en tilsvarende i hardtail, nemlig en specialized stumpjumper comp, dvs med samme hjulsæt og forgaffel, men dog med carbonramme.

    Derfor kan jeg med stor troværdighed sige, at en hardtail er at foretrække fremfor en tung (og blød) fully. Og den fully jeg havde ville mange nok sige er en ok en af slagsen, men bagaffjedringen var ikke serviceret og var rimeligt blød i det.....man skal jo tænke på, at en hardtail til samme pris som en fully giver bedre dele/hjul/ramme, men man mister også de ulemper der er fra en ikke alt for god bagaffjedring.....


  • #22   24. jul 2014 Til 12.000 kr vil forskellen på en fully og hardtail jo være endnu mere relevant....

  • #23   24. jul 2014 Hvad er din pointe Jack? Der findes rigtig mange dyre hjulsæt, hvad endten det er carbon eller alu, hvor fælgen kan trædes på bremsen, pga manglende stivhed.

    Billigt og tungt er IKKE lig med blødt, i de fleste tilfælde tværtimod!

    lad mig citere Keith Bontrager "light, strong, cheap.....pick 2"


  • #24   24. jul 2014 God idé Cato kommer med.....men søg også lidt heri forummet og du vil finde at konsensus er, at 12000 kr er i underkasten for en fully og at mange vil anbefale man ind mindste overvejer en hardtail i stedet for....

  • #25   24. jul 2014 Pointen er, at man ved og købe en hardtail får frigjort penge til et bedre hjulsæt. Det kan så være et lettere eller stivere eller begge dele.

    Jeg hører om folk der kører på et let alu hjulsæt. De vil ikke købe et dyrere carbonhjulsæt, men fokuserer alene på vægten. Problemet er at sådanne lette alu hjulsæt kan være mindre holdbare og mindre stive, men dog veje det samme som carbonhjulsæt. Man får hvad man betaler for.

    Jeg taler generelt her. Der findes jo dyre hjulsæt som er dårlige.....hvorfor købe et dyrt hjulsæt som støder på bremsen....?

    Hvordan kan man egentlig argumentere for andet end, at et hjulsæt på 2.085 gram til mtb er dårligt og man bør få penge allokeret hen imod et bedre ??


  • #28   24. jul 2014 ""Ok, så en tung fælg hvor der ikke er sparet på materialerne/godstykkelse, er blødere end en dyr letvægtsfælg.

    Synes du selv det giver mening?""

    Det giver mening når man tjekker måden fælg er lavet på (indvendig profil), samlings type og hvilken legering den er lavet af.

    Det Keith siger er helt rigtigt, du skal bare lige huske hvorfor han siger det og hvilke produkter der er tale om...


  • #30   25. jul 2014 Patrick

    Kan du ikke gå lidt dybere ind på hvad den fully skal bruges til og hvilke omgivelser du typisk kører i, gerne din højde samt skridt mål, fully er et vidt begreb i dag og absolut ikke altid den bedste løsning hvis man er på budget.

    Desværre koster en god fully noget mere end man ofte lige tænker, en af grundene er de ekstra forarbejdnings processer som skal til men den helt store udgift er en dæmperen som ofte koster det samme som en forgaffel som i forvejen er en stor del af en cykels pris.

    Man kan dog være heldig at løbe ind i en cykel som er på et ekstra godt tilbud men typisk er det en ener og kun i en hvis størrelse (ofte enten de små eller de lidt større).

    Inden du har givet lidt oplysninger at arbejde med så kan jeg eller andre ikke linke til noget eller vejlede på nogen måde der kan tages seriøst. smiley


  • Efre
    Efre Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 79
    #31   25. jul 2014 Nu er en canyon nerve en ganske udmærket mtb, har selv kørt på den, hvis du vil have en cykel med gode komponenter og til den pris du nævner så så får du nok ikke bedre cykel i prisklassen, og den ser godt ud, canyon er nogle gode cykler, har aldrig haft problemer med dem jeg har haft,
    læs evt her.
    https://www.facebook.com/CanyonDK/photos/pb.194031697303438.-2207520000.1406288571./779360238770578/?type=3&theater


  • Patrick M
    Patrick M Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #32   26. jul 2014 Tak for alle opslag. Jeg har før hen kørt på hardtail
    men jeg vil nu gerne prøve en fully.
    Jeg er 178 cm høj og bruger en m ramme.
    Jeg er ikke prof, så jeg går ikke helt vildt op i vægten da det kun er til hygge brug:)
    Men jeg vil da overveje det i har sagt.
    Og hvis i har nogle link til nogle cykler må i meget gerne sende:))
    Ønske dog ikke en cykel med en million farver, hvis jeg må være lidt skeptisk ????


  • #33   26. jul 2014 Hvis det skal være en fully, så kommer Cato med nogle gode forslag til cykler.

    Når der "kun" er 12.000 kr og gøre godt med så er det måske det værd og tage den risiko der er i og handle i netburikker, da det er begrænset og finde en nogenlunde fully til den pris.

    Hvis du stadig har din hardtail, så er risikoen ved køb på nettet, herunder den Canyon Cato linker til, ikke så stor, da man har en reserve cykel og man derfor vil have tid til at undvære sin cykel i længere tid mens den sendes til reperation/service i udlandet.

    Men der er jo udsalg i butikkerne og der vil være tilbud og mulighed for forhandling af rabat, som vi ikke kan finde frem via nettet.


  • #34   26. jul 2014 http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3169#tab-reiter2

    Et eksempel på hvor meget mere man får ved køb af hardtail. Der er en Canyon jeg linker til for at sammenligne med den Canyon fully der er linket til tidligere.

    Til små 13.000 kr., der får man en cykel der vejer 2 kg mindre, har Carbon ramme (væsentligt bedre en en aluramme) og bedre geargruppe (krank og gearskiftere), bremser mv. Hjulsættene vejer dog nogenlunde det samme, men jeg tror de dog er lidt bedre.

    En anden væsentlig forskel på Canyon fully og Canyon hardtail er, at fully'en har 3 klinger foran og hardtailen har 2 klinger. To klinker er langt at foretrække....

    Den Canyon hardtail vil hvis den får et bedre hjulsæt på faktisk være god nok til, at man kan køre motionsløb på den uden man kan give udstyret skylden for ens placering....


  • Kasper A
    Kasper A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
  • Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 6
    #36   30. jul 2014 Hvorfor er 2 klinger foran at foretrække fremfor 3 ?

  • #37   30. jul 2014 2 klinger giver et mere effektivt gearskifte, fordi man kan bruge flere af kassettens tænder på hver klinge. Når man har 30 gear så har man for mange overflødige gearkombinationer. På et-klinge setup kan man skifte hele kassetten på en klinge, selvfølgelig. Hvis man ikke bruger den lille klinge, eller meget sjældent bruger den, så er der jo ingen grund til og have den, da kæden er mere skæv og man ikke kan bruge alle kassettens tænder uden at kæden bliver for skæv og måske også støder på forskifteren......

    En lille bonus er vægtbesparelse og lavere q factor, men vigtigst er effektiviteten i gearskiftet.

    Det eneste der taler for en lille bitte nr 3 klinge er hvis man faktisk har brug for de meget lave gear. Det har vel kun en gammel mand, med svage ben, som kører i bjerge.


  • #38   30. jul 2014 På MTB der skifter man ofte mange gear ad gangen og hvis det er i vanskeligt og kopieret terræn så gør man det hele tiden. Derfor så betydet et effekt gearskifte rigtig meget på MTB og derfor ser vi at rigtig mange efterhånden kører med en-klinge foran. Det er rigtig lækkert og køre med.

    Kører man tilgengæld på racercykel eller kører man lange distancer, såsom marathon løb, på MTB hvor der er en blanding af singletrack og grusveje og eventuelt også nogle lange stejle stigninger, så kan man argumentere for at et 2 klinge setup er bedre. Det er fordi man får et eller to ekstra lavt og højt gear, men lige så vigtigt så får man lavere afstand i mellem gearene, så man kan holde en mere effektiv kadence....

    Et 3 klinge setup har jeg meget svært ved og se kan være en fordel i Danmark. Årsagen til de sælges er jo nok, at de cykler på nettet jo sælges over hele verden, så for at skulle favne alle mulige købere så sætter man et 3 klinge setup på.


Kommentér på:
Gode Tilbud på Mountainbike

Annonce